دورکاری چطور می‌تواند به پیشگیری از شیوع کرونا کمک کند؟
نوشته شده توسط : مژده

ویروس کرونا همانند سایر ویروس ها ازجمله سرماخوردگی از طریق قطرات گسترش می یابد. هنگامی که فرد سرفه و یا عطسه می کند یا از طریق لمس سطوح آلوده همانند دستگیره در یا صفحه کلید خودپرداز و کلیدهای آسانسور یا موس و کیبورد کامپیوتر منتشر می شود. مهم ترین علت انتشار و واگیر ویروس های انسانی معمولا از طریق فرد آلوده به دیگران است.

مهمترین چالش در برخورد با ویروس کرونا، علائم غیر قابل رویت در ابتدای دوره بیماریست. در این بازه زمانی که بین 2 تا 9 روز طول می کشد، فرد بیمار بدون داشتن هیچ گونه علائمی در محیط های مختلف ظاهر شده و مقدمات بروز و انتشار این ویروس را فراهم می آورد. هر فرد آلوده به ویروس در دوره ابتدایی غیر قابل ظهور علائم، تا 100 فرد جدید را می تواند مبتلا به ویروس کرونا نماید.

 

چطور از خودمان در برابر ویروس کرونا مراقبت کنیم؟

از آنجایی که تا کنون هیچ واکسنی برای محافظت در برابر ویروس کرونای انسانی وجود به وجود نیامده است، می بایست با انجام کارهایی، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.

  • شستن دست ها به صورت مکرر مخصوصا قبل از مصرف مواد غذایی
  • پیشگیری از تماس مستقیم دست ها با چشم، بینی و دهان
  • دوری جستن از افراد مشکوک به بیماری
  • پرهیز از رفت و آمد در مکان های عمومی
  • ضدعفونی کردن اشیا و سطوح

در صورتی که به علل مختلف از جمله عدم رعایت موارد گفته شده، خود را مشکوک به ابتلا می دانید، هر چه سریعتر مراتب را با پزشک در میان بگذارید.

 

چطور از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

  • در صورت داشتن هر نوع بیماری در منزل بمانید
  • از تماس نزدیک با افراد خودداری نمایید.
  • در هنگام عطسه یا سرفه، مجاری تنفسی خود را با دستمال بپوشانید و آن را در سطل مناسب دارای درپوش انداخته و دستانتان را بشویید.
  • اشیا را ضد عفونی نگه دارید.

 

دورکاری چطور می تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند؟

بنا بر تعریف ویکی پدیا دورکاری عبارت است از کار کردن در فاصله‌ای دور از کسی که به شما پول می‌دهد؛ در خانه یا در یک مرکز محلی. دورکاران از پست الکترونیکی، تلفن، نمابر و رایانه برای تماس با سازمان خود استفاده می‌کنند. دورکاری شیوه‌ای انعطاف‌پذیر در کار کردن است که طیف وسیعی از فعالیت‌های کاری و همه آن‌هایی را که امکان کار کردن در بخش مهمی از زمان کاری، در مسافتی دور از کارفرما یا دور از مکان مرسوم کار را دارند، دربرمی گیرد. دورکاری ممکن است مبنای تمام وقت یا پاره وقت داشته باشد و اغلب شامل پردازش الکترونیکی اطلاعات و شامل استفاده از ارتباطات راه دور برای برقراری ارتباط میان فرد و سازمان است.

امروزه به دلایل زیادی از جمله کاهش هزینه ها یا نداشتن امکانات و … انجام دورکاری برای سازمان ها و شرکت ها توجیه پذیر است. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا در بسیاری از مجموعه ها انجام وظایف دورکاری در دستور کار قرار گرفته است.

خوشبختانه به دلیل ظهور فناوری های جدید از جمله crm ، Hosted PBX، ERP، email و بسیاری دیگر از ابزارها مختلف، کارمندان هر مجموعه می توانند بدون حضور فیزیکی در محل کار خود، تمامی وظایف را به بهترین شکل به انجام رسانند.

همچنین استفاده از نرم افزار مدیریت کار آنلاین نیز می تواند در شرایط دورکاری نقش موثری داشته باشد.

  برای  تبدیل تاریخ شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین  استفاده کنید.

 

مدیریت کار ها

مرکز تلفن ابری چگونه دور کاری را برایتان راحت می کند؟

اولین چالش که صاحبین کسب و کارها برای اجرای فرآیند دور کاری با آن روبرو هستند، برقراری تماس های تلفنی مجموعه هاست. مدیران نگرانند تا با حضور نداشتن هر یک از پرسنل در جایگاه مشخص خودشان، امکان برقراری تماس های ورودی و خروجی از بین برود یا در صورت استفاده از خطوط تلفن همراه علاوه بر بالارفتن هزینه های جاری، امکان نظارت بر تماس های پرسنل وجود نداشته باشد. یکی دیگر از چالش های مدیران از بین رفتن یکپارچگی سیستم هاست. آن ها نگرانند تا نداشتن ارتباط با تلفن دفتر، موجب بروز استهلاک و اصطکاک در زمینه های گوناگون شود.

خوشبختانه ظهور مرکز تلفن ابری برای تمامی چالش های فوق راه حل های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار میدهد که به بیان بعضی از آنها می پردازیم.

 

1- دسترسی

صاحبان کسب و کار، برای رسیدگی به شرایط سازمان، در بسیاری از مواقع در دفتر حضور ندارند. اما این به این معنی نیست که عدم حضور آنها باعث قطع ارتباط با همکاران و مشتریان گردد. کاملا گویاست در صورتی که به هر علت، عدم حضور فیزیکی مدیران موجب قطعی ارتباط میان آنها و سایر افراد گردد، امکان بروز نارضایتی بسیار بالا می رود.

در مراکز تماس ابری Hosted PBX یا مرکز تماس ابری امکان استفاده راه دور از طریق روش های مختلفی میسر است. استفاده از پنل تحت وب، اپلیکیشن و آی پی فون به مدیران سازمان ها کمک می کند تا در صورت عدم حضور در محل کار، از این طریق بتوانند پاسخگوی مخاطبینشان باشند. از جمله امکانات دیگری که می تواند به آن اشاره کرد قابلیت پاسخگویی خودکار، صف تماس، ویس میل و … برای ارتباط هر چه بهتر با مشتریان است.

 

2- کاهش هزینه ها

از دیگر مواردی که برای کسب و کارهای نوپا حائز اهمیت است، هزینه راه اندازی و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های تلفنی است.

راه اندازی Hosted PBX به دلیل نداشتن هزینه های نصب و راه اندازی سیستم های تخت و افزاری و نرم افزاری، می تواند هزینه های جاری مجموعه ها را به شدت کاهش دهد.

 

3- پایداری سیستم

در Hosted PBX به این دلیل که تمامی خدمات سیستمی بر روی سرور شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی می شود، وظیفه حفظ امنیت و پایداری نیز از سوی شرکت ارائه دهنده سرویس تامین می گردد. شرکت های ارائه دهنده خدمات مرکز تماس ابری یا Hosted PBX به دلیل دارا بودن نیروهای متخصص و تمرکز بر ارائه سرویس مطلوب، همواره می کوشند تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی پیشگری نمایند و در صورت بروز هر گونه مشکل، در صدد جبران آن برآیند.

 

3- مقیاس پذیری

در اکثر مواقع تیم های استارت آپی با تعداد نفرات کمی، کار خود را آغاز می کنند و در ادامه با رشد کسب و کار، تعداد نفرات آنها و بالطبع نیاز های ارتباطی آنها نیز افزایش می یابد. مرکز تلفن Hosted PBX به دلیل مقیاس پذیری بالا، به مجموعه ها این امکان را می دهد تا با کم یا زیاد کردن تعداد داخلی ها و قابلیت ها، بی نیاز از دانش فنی و صرفا از طریق ساختار پنلی که در اختیار قرار می گیرد، تغییرات مورد نظر و دلخواه را انجام دهند.

 

4- قابلیت های متمایز

مرکز تماس ابری یا Hosted PBX به دلیل ادغام و ترکیب روش های مختلف ارتباط با مشتری، می تواند منجر به افزایش میزان بهره وری گردد. امکاناتی مانند گزارشات پیشرفته سیستمی، ضبط مکالمات، صف های تماس، رضایت سنجی اپراتور و … کاملا این سیستم ها را از تلفن های سنتی متمایز می کند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d9%88%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4/





:: برچسب‌ها: مدیریت امور ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: